Fotografia komercyjna w praktyce



Fotografia komercyjna w praktyce  
Kirk Tuck


Tytuł tej książki powinien brzmieć: "strategie w fotografii komercyjnej" albo "jak utrzymać się na rynku fotografii komercyjnej". Niestety okazała się ona  traktować o kwestiach kompletnie odmiennych niż sugeruje okładka. Jako pasjonatka fotografii kulinarnej zakupiłam ją w nadziei na wskazówki z tego zakresu. Nic bardziej błędnego, nie są to informacje których szukałam, ale z pewnością nie są to także informacje… zupełnie zbędne.
Zdjęć jest stosunkowo niewiele, ale opisów technik którymi je wykonano - zero.
Ogólnie rzecz biorąc prawie cały poradnik jest o efektywnej promocji i marketingu, formalnych elementach działalności gospodarczej… Nuda.
Znalazłam w niej dwa istotne aspekty. Pierwszy to rodzaj dyskusji - sprzedawać zdjęcia czy licencje na ich wykorzystanie. I tu plus dla autora, nie spotkałam się z tym tematem w żadnym innym poradniku dla początkujących. Może dlatego, że początkujący stosunkowo rzadko sprzedają cokolwiek…
Drugi ciekawy fragment jest o portfolio, z jakich materiałów najlepiej je stworzyć, jakie może mieć formy, jak je udoskonalać.
I to niestety koniec. Książka przyniosła mi spore rozczarowanie, zdecydowanie nie polecam. Nie jest niestety warta swojej ceny :/



Zapraszam do śledzenia bloga. W przygotowaniu recenzje:  


 

  


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz